Har ja valt fel utbildning? tydligen…

På sidan http://www.nuborjardet.se/goer-testet/ kopierar du in din egen Spotify spellista för att se vilken utbildning som passar dig bäst. När jag använde min spelista ” Min skit ” räknade sidan ut att jag skulle egentligen valt ”FREDS- OCH KONFLIKTVETENSKAP” i stället för min nuvarande utblidning.

 

”EN KORT INTRODUKTION
Väpnade konflikter och andra former av organiserat  våld drabbar människor på många håll i världen. Varför  uppstår våldsamma konflikter och hur kan man få slut på dem?  Kan det vara berättigat att starta och föra krig?  Vilken roll kan internationella organisationer och  internationell rätt spela i allt detta? Dessa och liknande  frågor försöker vi hitta svar på under utbildning en i freds- och konfliktvetenskap.”

 

Låter faktiskt som en intressant utblidning. Vem vet kanske blir det till slut om jag skulle bli less min nuvarande utbildning.

Lämna en kommentar